Opskrifter

tirsdag den 3. december 2013

Tæppe til lillesøster

 Endelig blev jeg færdig med lillesøsters tæppe. I oktober bestilte jeg garn hos garnstudio. Jeg valgte 4 farver.  Nr. 09, 16, 21 og 25. det er det lækreste bløde garn. og det bliver et rigtig lækker slasketæppe som hun kan svøbes godt ind i når det er koldt i bilen eller i huset.
Desværre skete der det, at da jeg var færdig og ville vaske det, så jeg ikke at inde i vaskemaskinen lå der er gulvklud til vaskekosten, som har gummidutter på. Så da jeg troede jeg skulle hente mit fine tæppe, lå der et tæppe med frynser i hele den ene side (der hvor alle enderne var stoppet godt sammen) og lidt i den anden side. det var et frygtelig syn... for har brugt en del tid og penge på det.
Men jeg besluttede mig for, at det ikke skulle blive enden på tæppet. Jeg fik syet kanterne på symaskine, klippede det overskydende af og hæklede så en kant rundt. Fandt en grå uld garn i gemmeren, som jeg tænkte ville passe gode til alle farver.
Jeg synes faktisk resultatet er blevet godt. Kanten har gjort det mere fuldendt. Desværre stikker noget af det lyse garn ud af den hæklede kant. Men jeg er godt tilfreds. Hellere det end at jeg skulle smide det hele væk.
Tæppet er lavet efter jeg så det på Trinesøhest blog. Og efter at jeg rørte ved det, måtte jeg bare lave sådan et tæppe.
Jeg valgte dog et andet antal masker, og selvfølgelig nu, 2 mdr. efter kan jeg ikke huske hvor mange. Mener det var 150 masker, så det blev mere kvadratisk. Og så var det ellers bare om at strikke ret hele vejen.
Jeg strikkede det på en rundpind str. 5

Den hæklede kant synes jeg passer super godt og giver en god finish. Hæklede 2 luftmasker og satte det fast på tæppet med 1 luftmaske
og sådan blev jeg ved hele vejen rundt.

Det er nemt at lave, dog lidt kedeligt (også derfor det tog lidt lang tid at komme igennem) Men det bliver til et skønt tæppe :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Dejligt du kiggede forbi, kom endelig igen :O)